رسواییهای جنسی وزیر تبلیغات هیتلر
تاریخ ایرانی: مطالعات آکادمیک بر روی خاطرات روزانه "پاول جوزف گوبلز"، وزیر معلول تبلیغات دولت نازی آدولف هیتلر نشان داده است که چگونه گوبلز، با وجود کاستیهای فیزیکی خود به ثبت فتوحات جنسیاش در 30000 ورقه کاغذ پرداخته است.
به گزارش دیلی تلگراف، مردی که در ظاهر کسلکننده به نظر میرسید، در یادداشتهای روزانه خود با لحنی رمانتیک از احساسات و روابط جنسی خود با معشوقههای مختلفش نوشته است. نوشتههای او سرشار از احساسات عاشقانه است. گوبلز که در آن زمان به یکی از تاثیرگذارترین چهرههای دوره رایش سوم تبدیل شده بود، از فرصتهایی که توسط وزارت تبلیغات در بخش فیلمسازی پدید آمده بود نیز برای بروز اشتها و علاقه جنسی خود دریغ نمیکرد. وی در عین حال در جو سینمایی ساخت فیلمهای تبلیغاتی با نام مستعار "قوچ" در میان بازیگران زن شناخته شده بود.
گوبلز، سیاستمدار ناسیونال سوسیالیست آلمانی از ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ وزیر رایش برای تبلیغات و روشنگری مردم بود. او همچنین از نزدیکترین دوستان و همکاران آدولف هیتلر بود. شهرت گوبلز تا حد زیادی به دلیل تبلیغات پرشور و تبحر زیادش در سخنوری بود. وی که تحصیلات خود را تا مقطع دکترا در زمینههای ادبیات و فلسفه در دانشگاههای "بن"، "هایدلبرگ" و "فرایبورگ" تکمیل کرد، پیش از ورود به دولت آلمان به روزنامهنگاری، کار در بانک و کارگزاری بازار بورس اشتغال داشت. گوبلز به علت ناتوانی جسمیاز شرکت در جنگ جهانی اول معاف بود. با این حال در سال ۱۹۲۲ به حزب نازی پیوست.پس از آن خیلی سریع در سال ۱۹۳۳ به مقام وزارت پروپاگاندا در دولت رایش سوم رسید و این سمت را تا هنگام مرگ در ۱۹۴۵ در اختیار داشت.او پس از ورود به حزب نازی خیلی زود به ریاست حزب نازی در برلین منصوب شد و به دلیل روابط بالای اجتماعی که داشت، در سال ۱۹۲۸ در مقام یکی از کلیدیترین اعضای حزب قرار گرفت.
وظیفه او به عنوان وزیر تبلیغات به دست گرفتن کامل کنترل جامعه در همه بخشهای زندگی اجتماعی مردم، چه در سطح عمومی و فرهنگی و چه در سطح خصوصی بود. گوبلز توانست در عرض کوتاهترین زمان ممکن، تمام رسانههای آن روز را یکپارچه کند و تحت کنترل خود درآورد. او خیلی سریع فیلم را به عنوان یک رسانه مناسب برای تبلیغات گسترده وارد ابزارهای تبلیغاتی آن زمان کرد و از آن نهایت استفاده را برای تأثیر در افکار عمومی و پخش ایدههای ضدیهودی نمود.همین طرز تفکر گوبلز در بهترین نوع استفاده از تبلیغات در دوران خدمت او در حزب نازی باعث شد تا شهرت بسیار زیادی را از آن خود کند. شهرتی که بخاطر وزارت تبلیغات در رایش سوم به مدت ۱۲ سال و ارائه تبلیغات عظیم برای جذب جامعه آلمان بهسمت اهداف و ارزشهای هیتلر و حزب نازی کسب شد. او از شیوهای موسوم به "دروغ بزرگ" برای تبلیغات استفاده میکرد. وی در هنگام وزارت، تمام شاخههای رسانههای عمومی و هنر را در اختیار داشت و تمام سعی خود را برای جمع کردن مردم پشت هیتلر و دولت او به کار بست. در هنگام جنگ جهانی دوم، وقتی که تبلیغات برای نازیسم از اهمیتی دو چندان برخوردار بود، کار گوبلز نیز چند برابر شد.
اوج فعالیتهای ضدیهودی وی در سازماندهی "شب بلورین" در شب دهم نوامبر بود. بعد از شکست آلمانیها در استالینگراد، گوبلز سخنرانی تبلیغاتی در برلین ایراد کرد که در آن این جمله مشهور خود را فریاد میزد: آیا جنگ مطلق را میخواهید؟ گوبلز حتی وقتی شکست آلمان در جنگ قطعی شده بود، به هیتلر وفادار ماند و نهایتاً پس از ورود ارتش سرخ به برلین در ۱ مه ۱۹۴۵ در سن 48 سالگی خودکشی کرد.
نظر شما :